Trollflöjten 2.0

Trollflöjten utan Mozarts musik

Loretto Villalobos ser Parkteaterns tolkning av en operaklassiker

http://www.aftonbladet.se/kultur/teater/article22936094.ab

Trollflöjten som queer skilsmässomusikal

Parkteatern drar igång säsongen med ”Trollflöjten 2.0”. Det är en stor satsning på nyskriven musikal som blir till lättsam underhållning om skilsmässoproblematik, skriver Lars Ring.

http://www.svd.se/trollflojten-som-queer-skilsmassomusikal/om/kultur:scen

Avförtrollad flöjt i Parkteaterns regi

Trollflöjten 2.0 på Stockholms stadsteater ekar tomt utan Mozart. Gunilla Brodrej ser en föreställning som fastnar i grötrimmen.

http://www.expressen.se/kultur/avfortrollad-flojt-i-parkteaterns-regi/

Från säsongspremiären på Parkteatern med Trollflöjten 2.0

Mozart, som verkar ha haft humor, skulle säkert själv ha gillat Trollflöjten 2.0, en uppgraderad version av hans originaluppsättning, nu i ett slags opera buffa-musikalformat.

http://kulturbloggen.com/?p=102321

Johan Månssons: http://johansmusikalsida.blogspot.se/2016/05/trollflojten-v-20.html

Färgglatt – men ingen Mozart i musikalen ”Trollflöjten 2.0”

Parkteatern i Stockholm har haft sin första premiär. I veckan inleddes säsongens utomhusrepertoar med ”Trollflöjten 2.0”. Emma Sandanam har delat manusarbete med Mette Herlitz som dessutom gjort musiken. Men Mozart är helt utesluten, säger Jenny Teleman som sett föreställningen.

Trollflöjten 2.0 – mindre Mozart musikal, urpremiär 1 juni kl. 19

Foto: Bengt Wanselius, Albin Flinkas, Matilda Rahm

2 reaktion på “Trollflöjten 2.0

  1. Jag brukar publicera alla recensioner, oavsett om de är bra eller dåliga, så att besökaren själv får bilda sin egen uppfattning. Det blir alldeles för vinklat om jag endast skulle publicera de bra recensionerna.

    Vilket eller vilka av recensionerna som är skrivna efter genrepet vet jag inte. Men det händer oftare och oftare att producenterna godkänner och vill ha recensionen direkt efter genrepet.

Kommentarer inaktiverade.